maanantai 30. heinäkuuta 2012

Kastejuhlan asu

Uusia tilausneulemalleja olisi enemmän kuin ehdin neuloa ja kuvata. Uuvuttavaa. ;-) No, omien ipanoiden kaapit täyttyy tässä samalla ihanista syysneuleista.

Yhden pikkuruisen setin olen tehnyt myyntiin tässä välillä. Vastasyntyneen kokoinen Kaia babydoll ja yhteensopivat pikkuiset ballerinat, suunnittelin tämän asun sopivaksi vaikka kastejuhlaan. Rakastuin. <3 Jos meille joskus vielä tule tyttö, niin tällaisen haluan!





Lankana Trysil Garn Dalia: 50% bambua, 50% akryyliä. Pehmoinen ja kauniisti kiiltävä lanka.

Olen halunnut kaikille lapsillemme jotain käsintehtyä ensimmäiseen tärkeään juhlaan. Esikoisen aikaan en vielä itse ollut löytänyt käsityöharrastusta, mutta olimme saaneet ihania neuleita lahjaksi mieheni kummitädiltä, joten poikamme puettiin hänen tekemäänsä valkoiseen neuleasuun. Toinen lapsemme on tyttö, joten hänelle löytyi oman kummitätini aikanaan minulle käsinneuloma mekko vuodelta -86, samainen jossa itse juhlin kastepäivääni. Vasta kolmannelle lapselle, pojalle, jonka kastejuhlaa vietimme tämän vuoden tammikuussa, tein juhla-asun ihan itse omin kätösin! :-) Tällaisen setin sain aikaan:


Myös kastepuku on meillä käsintehty, isoisoäitini teki sen isälleni vuonna 1959. Jotain uudistusta se tosin koki 1986, kun minut siinä kastettiin. Sen jälkeen minä olen siihen vaihdellut nauhoja viime vuosina aika tiuhaan (tänä vuonna lisäsin nauhan vaihtoa varten nepparin, joten enää ei tarvitse ommella!) ja kastettujen nimet helmaan halusin kirjailla minä. :-)




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kivat kommentit ilahduttavat aina!